لوگو فونت انجمن

برگزاری هجدهمین کنگره علوم خاک ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

به گزارش روابط عمومی انجمن علوم خاک ایران، روز سه شنبه مورخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲، هجدهمین کنگره علوم خاک ایران در تالار آیت الله دکتر مفتح دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، برگزار شد. در این کنگره که نقطه عطفی در تبادل دانش و تجربه‌های حوزه‌ی علوم خاک به شمار می‌رود، اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظران بسیاری از گوشه و کنار کشور گرد هم آمده بودند تا آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به اشتراک گذارند.

در ابتدای این رویداد، دکتر جمال فیاضی، رئیس دانشگاه و هجدهمین کنگره علوم خاک ایران ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و قرائت پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز به کار کنگره بر اهمیت فزاینده علوم خاک به عنوان بنیاد توسعه‌ی پایدار کشور تأکید نمود‌.

در ادامه، دبیر علمی کنگره، دکتر بیژن خلیلی مقدم، با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان کنگره، محورهای اصلی برگزاری را تبیین کرد که نشان از تلاش برای برگزاری این رویداد داشت.

دکتر کامبیز بازرگان، رئیس انجمن علوم خاک ایران سخنران دیگراین رویداد با مروری بر تاریخچه کنگره‌های پیشین، بر نقطه عطف “مدیریت پایدار” در علوم خاک و ضرورت تحلیل و بررسی دستاوردهای برگزاری کنگره‌ برای پیشبرد اهداف این حوزه تأکید کرد.

مراسم اختتامیه این کنگره که بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار آیت الله شهید دکتر مفتح دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برپا شد، با حضور دکتر نیازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک کشور و دیگر چهره‌های برجسته دانشگاهی و تحقیقاتی کشور به اوج خود رسید. در پایان مراسم اختتامیه با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تعهد بی‌دریغ دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد علمی قدردانی به عمل آمد. این اقدام نه تنها بیانگر سپاس و ارج‌نهادن به کوشش‌های شبانه‌روزی آنان است، بلکه تأکیدی بر اهمیت همکاری‌های فراگیر و تأثیرگذار در پیشبرد علوم خاک در ایران به ‌شمار می‌رود.

شایان ذکر است هجدهمین کنگره علوم خاک ایران، بی‌شک جزء یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی کشور است. مجموعه مقالات و پوسترهای ارائه‌ شده در طول برگزاری کنگره به عنوان میراثی ارزشمند برای دانش علوم خاک به جامعه علمی اهدا شد. این کنگره که با هدف تبادل دانش و گسترش تحقیقات پیشرفته در عرصه خاک شکل گرفته، در روز پایانی خود شاهد بحث‌ها و تحلیل‌های عمیق در شش محور اصلی خود یعنی: 1- تغییرپذیری زمانی و مکانی خاک 2- ویژگی‌ها و فرآیندهای خاک، 3- تخریب اراضی 4- مدیریت احیاگر آب و خاک، 5- امنیت خاک و 6- حکمرانی خاک بود که توسط اساتید و متخصصان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

با توجه به اهمیت روز افزون علوم خاک در بهبود وضع جوامع بشری و نقش انجمن­های علمی به عنوان تشکل­های غیر دولتی و مردم­نهاد در توسعه علمی و اجرایی جامعه، انجمن علوم خاک ایران با هدف شناساندن همه جانبه این علوم و اعتلای کیفیت آن در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، و اجرایی تشکیل شده است. رسالت این انجمن، تلاش در گسترش علوم خاک در ابعاد نظری و عملی از طریق نشریات و رسانه­های جمعی، برگزاری همایش­های تخصصی و علمی، کارگاه های آموزشی و .. در راستای توسعه پایدار کشور است.

آخرین اخبار و مقالات

ارتباط با ما

نشانی دبیرخانه :

 

البرز- کرج- بخش مرکزی- پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران- گروه علوم و مهندسی خاک- طبقه همکف- انجمن علوم خاک ایران

 

شماره تماس : ۰۹۹۱۲۵۱۴۹۵۲

 

ایمیل : soilscience.sssi@gmail.com

در خبرنامه انجمن علوم و خاک ایران عضو شوید

درخبرنامه انجمن علوم و خاک ایران عضو شوید و از آخرین اخبار این رویداد اطلاع پیداد کنید

Translate »
×